Lukáš Chmela

Když hnědnou košile samozvaných gentlemanů

23. 11. 2014 11:28:57
Zpráva, že existuje nálepka zakazující vstup lidem v outdoorovém oblečení do některých vybraných obchodů a restaurací, obletěla internetem rychlostí blesku. Jejím autorem je majitel jisté prodejny v Praze. Jmenuje se Michal Kučera. Akce částečně vnímána veřejností jako PR, částí jako nadsázka a nebo hloupá provokace. "Chtěli jsme s nadsázkou upozornit na tento nešvar. Cizinci si z nás často dělají legraci, že českého turistu třeba v Londýně poznáte podle pohorek, batůžku a kostkovaných kalhot,“ říká majitel obchodu Michal Kučera.

Jelikož jsem si však už něco málo o těchto jemnocitných hoších ve svetříku a košili přečetl, mám sám pocit, že jim pomaloučku a tiše ty košile hnědnou. Za nadsázkou je třeba vidět také jejich absolutní netoleranci k jinému stylu a nerespektování toho, že to může někdo vnímat fakt jinak.

Češi již mají za sebou v historii země několik zákazů vstupů nevhodných osob do obchodů a restaurací. A proto se nedivím, že se část populace proti těmto nálepkám jistě vymezí. Dalším aspektem je, že dle mého názoru je na nálepce použitý vzor kalhot Moth, jež má majitel vzoru patentovaný. Pokud to tak je, stavět něčí značku či produkt do negativního světla je krok velmi diskutabilní. Závěrem chci říci, že z velké části jde o nenávistný postoj scény samozvaných gentlemanů, outdoorové scéně jsou většinou šumafuk.

Pozn: Autor disponuje rozlišovací schopností oděvů natolik, aby si outdoor nebral do divadla a společenské akce vyžadující příslušný oděv. Záměrně se ostře ohrazuje diktátu samozvaných (nadutých) pseudoodborníků toho, co se bude nosit ve městě a co ne.

Autor: Lukáš Chmela | karma: 20.30 | přečteno: 1642 ×
Poslední články autora