Zpověď čokoholika

20. 10. 2014 7:00:00
Pondělní ráno po dovolené...otvírám svoji skříňku v práci. Pohled padne na úhledně seřazenou hromádku 10 sladkostí. Normální člověk by možná pochyboval, čokoholik stejně jako každý závislák má gramáž a obsah v oku. Kilo „margotu“...hlavou proběhne myšlenka kdo to sem dal, proč, za co...

Dovolená byla príma, ale tu ideální bych trávil někde pod Margotovníkem. Vysoký strom, co má modré listy, a větve tak nízko, že trhám vleže jeho plody. Admine, to není reklama, vypisuji se z dlouholeté závislosti. Jsem ten, co za kilo „studentské“ ochotně plave v únoru v Seči, aby vyhrál sázku. Zmrzlý jak DiCaprio na Titanicu (taky jsem málem podobně šel pod vodu).

Přitom vlastně nejde o čokoládu, ale spíše polevy a vyznavači těch kakaových „osmdesátek“ by nade mnou ohrnuli nos, asi jako heroinista nad pikařem. A když náhodou není hlavní zdroj, skočím si pro substituci...třeba v podobě kaštanů...vajíčko s překvapením, nebo dezert ve tvaru vozů podzemky...je to celoroční boj a hlavně s vědomím, že se blíží Vánoce. To znamená velká rodinná balení...a ta úleva, když už ze všech stran osekaná velikost má opět rozměry + 20% zdarma !!!

Není to tedy zdravá záliba, ale díky ní rozumím závislým i tomu, s čím bojují.

Rozhodl jsem se obsah skříňky s kilem cukrovinek ignorovat. Večer mi však jeden obal připadal narušený a já dostal strach, že by se mohl obsah zkazit. Obětoval jsem se a i když nelze vyloučit závadnost takového výrobku, raději jsem ji snědl. Mám tedy už jen 900g této pochutiny. Ale mám to pod kontrolou.

Další den je na stejném místě 12 sladkostí. Moc mne nezajímá jak to, jsem rád, že množírna funguje...jen mezi klasikou leží jedna s hrozinkami a část fialového obalu, kde je to uvedeno narušuje uniformní barevnost ostatních. S kozorožím puntičkářstvím všechny obaly přerovnám...a jdu si koupit do večerky oplatky...nerad bych narušil proces, kdy přibudou další...

Jsem na sebe pyšný, jak odolávám. Ačkoliv mi matematika nejde, lehce jsem spočítal, že do mého odjezdu domů jich bude k mání 24. Poté je odvezu a nechám proměnit na zcela neškodné bábovky...jak vidno, čokoholismus je při důsledném dodržování pravidel a sebekázni úspěšně léčitelný.

Věnováno těm, co chodí kolem mé skříňky...

pena.jpg

bb.jpg

cokoladova_koupel.jpg

f083a00a80_74985866_o2.jpg

Autor: Lukáš Chmela | pondělí 20.10.2014 7:00 | karma článku: 12.10 | přečteno: 615x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Poezie a próza

Alena Bures

Recenze - Martina Boučková: Šílená babička

Rodiče si nevybereš. Ale to koneckonců ani děti. A mít mírně šílenou matku je někdy k vlastnímu zešílení, ale někdy....

28.3.2024 v 17:24 | Karma článku: 7.36 | Přečteno: 107 | Diskuse

Miroslav Pavlíček

O fotbalových legendách, paní Štěpánkové a pomíjivosti

Kdybych se narodil před sto lety... No, abych řekl pravdu, někdy mám pocit, že se tak opravdu stalo.

27.3.2024 v 12:58 | Karma článku: 14.75 | Přečteno: 199 | Diskuse

Iva Marková

Ženy

....................................................................................................

26.3.2024 v 22:53 | Karma článku: 9.53 | Přečteno: 198 | Diskuse

Marek Ryšánek

Způsobem bytí byl roven Bohu - Květná neděle.

Lidské dějiny jsou plné příkladů nejrůznějších vládců a vůdců. Ti ovládáni ctižádostí rozpoutávali války, štvali lidi proti sobě. Mysleli, že jim to přinese štěstí, věčnou slávu. Zůstali po nich statisíce, miliony mrtvých.

26.3.2024 v 20:23 | Karma článku: 4.98 | Přečteno: 131 | Diskuse

Jana Péťová

Fluktuace každodennosti

Fluktuace každodennosti - Proměnlivost. Nepředvídatelnost. Dynamika. Rozmanitost. Odlesky radosti překvapení a lásky. Nástrahy a výzvy.

26.3.2024 v 11:08 | Karma článku: 11.10 | Přečteno: 192 | Diskuse
Počet článků 94 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1453

.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...